K mediaci je možné přistoupit nejen v osobních, ale i v pracovních konfliktech. Zjistěte, jaké výhody a nevýhody se s ní neodmyslitelně pojí.
Konflikty k pracovnímu prostředí patří
V každé (nejen pracovní) skupině se čas od času objeví nějaký konflikt. Následně je rozhodující, jak se k takové situaci všichni zúčastnění postaví. Čeští zaměstnavatelé přitom začínají stále častěji objevovat výhody, které s sebou přináší řešení konfliktů prostřednictvím mediace.
Výhody a nevýhody mediace pro zaměstnavatele
Pokud se zaměstnavatel rozhodne přizvat si do firmy mediátora, dává důvěru a odpovědnost za řešení do rukou těm, kterých se to týká. Zároveň získá jistotu, že konflikt bude řešit opravdový odborník na konflikty. Je však třeba počítat s tím, že se zaměstnavatel může dzvědět pouze výsledek mediace, nikoliv podrobnosti o jejím průběhu.
Před samotnou mediací by si měl zaměstnavatel s mediátorem vyjasnit, že výsledek mediace může být odlišný od původního očekávání. A že například může dojít k tomu, že se zaměstnanec rozhodne firmu opustit.
Výhody a nevýhody mediace pro zaměstnance
Z pohledu zaměstnanců se někdy může zdát, že jim mediace byla přikázána. Pravdou ovšem zůstává, že je mediátor vždy před zahájením poučí o tom, že je mediace dobrovolná a mohou tedy kdykoliv odejít.
Zaměstnanci tedy mají možnost mediaci buď přijmout, nebo odmítnout. Pokud mediaci odmítnou, nechávají další řešení na zaměstnavateli.
Z toho však pochopitelně vyplývají nevýhody. Pokud zaměstnanci na mediaci nepřistoupí, nebudou vědět, jak konflikt jejich vedoucí nakonec vyřeší. A nakonec mohou takové řešení považovat za nespravedlivé.
Více informací ze světa mediace najdete na www.kurzymediace.cz.